Audyty/Badania półki

Stała dostępność towaru na półkach sklepowych to podstawowy czynnik, aby zadbać odpowiednio o dobry poziom sprzedaży. Podobnie jak obserwacja półki poprzez analizę obecności konkurencji.

Jednym z narzędzi, umożliwiającym kontrolę obecności jak również wizualizacji Państwa produktów na półce jest systematyczny audyt w punktach sprzedaży. Wyniki takiego badania dające obraz sytuacji w danym sklepie są cennym materiałem na bazie którego, osoby decyzyjne w przedsiębiorstwach mogą podjąć niezbędne kroki dla poprawy sytuacji.

Badania półki – czym są?

Inaczej nazywamy je audytem półkowym. To jedna z metod kontroli dystrybucji i poziomu sprzedaży produktów w danym segmencie przy zastosowaniu różnych kanałów. W praktyce sposób ten polega na spisywaniu przez wykwalifikowanego audytora podanych przez klienta parametrów, takich jak m.in. dostępność towaru na półkach sklepowych, w magazynach, miejsce ekspozycji produktów, planowana wielkość dostawy, wysokość regularnej oraz promocyjnej ceny produktu, czy występowanie wszelkich rabatów związanych z określonym towarem.

Badania półki obejmują:

Raporty półkowe

  • udziały półkowe,
  • udziały cech produktów,
  • udziały cen produktów,
  • obecność produktów na półce,
  • dystrybucja,
  • dostępność promocji,
  • rodzaje ekspozycji,
  • monitoring dodatkowych ekspozycji.

Raporty z gazetek promocyjnych

  • regularne wizyty w wybranych halach/psd,
  • sprzedaż produktów klienta,
  • budowa dystrybucji,
  • rozszerzanie asortymentu,
  • właściwa ekspozycja produktów,
  • instalowanie materiałów reklamowych,
  • raportowanie.

Cel audytu półkowego

Głównym zadaniem tego rozwiązania jest ustalenie rzeczywistego poziomu dostępności danego towaru dla klientów. Mowa więc o produktach, które znajdują się na półkach lub w krótkiej chwili mogą na nie trafić. Na podstawie wyników badań można ocenić konkurencyjność sklepu na lokalnym, regionalnym, a także ogólnokrajowym rynku. Dzięki audytowi właściciel firmy jest w stanie zweryfikować produktywność pracowników, a także poznać realne możliwości, ale i potrzeby budżetowe.

Badania półki dla każdego

Obsługujemy małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. W gronie naszych klientów są właściciele niewielkich sklepów, duże sieci handlowe , stacje benzynowe czy supermarkety. Nasz zespół składa się z doświadczonych i wykwalifikowanych audytorów, którzy posiadają niezbędne umiejętności, wiedzę, a także uprawnienia. To klienci decydują o zakresie zlecenia, jak i mogą określić parametry, jakie weźmiemy pod uwagę, realizując zadanie. Jesteśmy otwarci na propozycje i wszelkie sugestie.

Co oceniają audytorzy?

Wszystko zależy oczywiście od charakteru zlecenia. Przykładem obszarów będących najczęściej w zainteresowaniu naszych klientów są: ceny, udziały półkowe, rodzaje ekspozycji, dostępne promocje, poziom dystrybucji, obecności towaru na półkach, ale także stany magazynowe. Audytorzy korzystają przy tym z najnowocześniejszych, certyfikowanych narzędzi. Zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy klient jest inny, ma różne wymagania, ale i potrzeby. Z tego powodu przed rozpoczęciem zadania przeprowadzamy dokładny wywiad, który pozwala nam określić ramy i przygotować plan działania. Wierzymy w sens realizacji badania półki i robimy wszystko, aby okazała się skuteczna dla każdego z naszych klientów.

Masz Pytania?

Skontaktuj się z naszym działem handlowym!

Email: biuro@gruppotradeservice.pl

Telefon: +48 (22) 829 94 80

Faks: +48 (22) 829 94 81

Zapisz się już dzisiaj i otrzymuj najnowsze informacje

Newsletter