Mystery shopper

Na efektywność sprzedaży wpływa wiele czynników.
Jednym z najważniejszych jest obsługa klienta.
Aby zweryfikować jej jakość warto skorzystać z badania Tajemniczego klienta (Mystery shopper).

Badanie Mystery shopper – a wzrost sprzedaży

Właściwa obsługa klienta potrafi w znaczący sposób wpłynąć na wzrost wyników sprzedaży. Przekonało się o tym wielu przedsiębiorców. Dzięki badaniu mystery shopper jesteśmy wstanie zweryfikować kluczowe czynniki, które wpływają na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Posiadamy zespół doświadczonych pracowników, którzy zdiagnozują kluczowe momenty wpływu na styku kontaktu potencjalnych klientów ze sprzedawcą, przeanalizują pozyskane dane oraz zaproponują rekomendacje działań w celu podwyższenia jakości obsługi klienta w Państwa firmie.
Przeprowadzone przez nas projekty wykazały jak duże znaczenie na wyniki sprzedaży ma poprawa jakości obsługi klienta. Wdrożone rekomendacje, szkolenia przyczyniły się niejednokrotnie do poprawy wyników sprzedaży.

Czym jest mystery shopping?

To jedna z metod badania poziomu obsługi konsumentów, która polega przede wszystkim na ocenie jakości usług świadczonych przez sprzedawcę podczas wizyty w sklepie czy punkcie obsługi klienta. Celem tego rodzaju badania jest kontrola, czy pracownicy kierują się wewnętrznymi standardami podczas swojej pracy i kontaktu z klientem.

Badania Tajemniczy Klient pozwalają analizować:

  • jakie są faktyczne doświadczenia klienta z daną marką w punkcie sprzedaży;
  • jak sprawna jest obsługa klienta: czas oczekiwania, realizacji zapytań i jak wygląda proces obsługi klienta;
  • czy ustalone firmowe standardy obsługi klienta są wdrożone na wymaganym poziomie;
  • jaka jest ogólna atmosfera tworzona przez sprzedawców – analizowane jest ogólne nastawienie do klienta, sposób powitania i uprzejmość sprzedawców;
  • umiejętność rozpoznania potrzeb klienta, prezentacji oferty i wyjaśniania wątpliwości;
  • sprawność prowadzenia aktywnej sprzedaży i zamknięcia transakcji, ścieżki zwrotu i reklamacji;
  • wygląd punktu sprzedaży i jego otoczenia, dostępność poszczególnych produktów, materiałów POS, aktualność gazetek, plakatów, ulotek;
  • poziom wiedzy pracowników na temat prowadzonych przez firmę kampanii marketingowych i wykorzystanie ich w kontakcie z klientem.

Wyniki badania Mystery Shopper – rekomendacje

Z badania tajemniczego klienta korzysta coraz więcej przedsiębiorstw. Dzięki badaniu poziomu obsługi za pomocą wizyty w punktach sprzedaży nasi klienci wspólnie z nami są w stanie wypracować pewien zbiór zasad, które pozwolą usprawnić sprzedaż oraz kontakt pracowników z klientami. Poprzez pozyskane dane dostarczymy Państwu wiele ważnych informacji i rekomendacje dla różnych działów istotnych dla usprawniania działania biznesu tj. dla działów: sprzedaży, marketingu, rekrutacji, szkoleń, Human Resources. Wspólnie z klientem opracowujemy standardy obsługi, projektujemy i obsługujemy programy motywacyjne dla sprzedawców, pośredników i konsumentów, budujemy systemy lojalnościowe.

Projekty o szerokim zasięgu

Jesteśmy wstanie zrealizować dla Państwa projekty na terenie całego kraju. Posiadamy szeroki zasięg naszych specjalistów w Polsce. Możemy dotrzeć zarówno do mniejszych lokalizacji jak i do dużych aglomeracji, gdzie posiadamy swoich stałych współpracowników. Dlatego możemy realizować projekty wymagające weryfikacji wielu lokalizacji punktów sprzedaży Państwa produktów. Zarówno poziom obsługi i oczekiwania potencjalnych klientów różni się w mniejszych miejscowościach i w dużych miastach. Jesteśmy wstanie zweryfikować potrzeby lokalnych odbiorców i zarekomendować odpowiednie działania. Realizujemy zadania zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Dbamy o to, aby nasi pracownicy ciągle się rozwijali i zdobywali nowe umiejętności. Badanie poziomu obsługi klienta możemy przeprowadzić w dowolnym miejscu i czasie. W naszym portfolio można znaleźć sklepy, restauracje, banki, hotele, stacje benzynowe, apteki, supermarkety i wiele innych podmiotów.

Mystery shopping – jak współpracujemy?

Do każdego zlecenia podchodzimy w sposób indywidualny, a przed przystąpieniem do pracy określamy cele projektu oraz staramy się poznać oczekiwania i potrzeby klienta. Badania mystery shopping przeprowadzają wykwalifikowani specjaliści, którzy posiadają odpowiednią wiedzę oraz umiejętności analityczne. Proces przeprowadzenia badania jest opracowywany wspólnie z Państwem.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?

Mystery shopping jest skutecznym sposobem na polepszenie obsługi klienta, a co za tym idzie, zwiększeniem sprzedaży w danym punkcie. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w realizacji takich badań. Wynik przeprowadzonego przez nas badania może wpłynąć motywująco na personel oraz pokazać pracownikom, co robią dobrze, a nad czym muszą jeszcze popracować. Nigdy nie jest za późno na zmiany, a nawet niewielka modyfikacja zasad może odmienić oblicze sklepu o 180 stopni.

Masz Pytania?

Skontaktuj się z naszym działem handlowym!

Email: biuro@gruppotradeservice.pl

Telefon: +48 (22) 829 94 80

Faks: +48 (22) 829 94 81

Zapisz się już dzisiaj i otrzymuj najnowsze informacje

Newsletter